Soittopyynnön jättäminen

Jos Kelan puhelinpalvelussa on soittohetkellä jonoa, voit halutessasi jättää soittopyynnön. Takaisinsoittopalvelu on tällä hetkellä tarjolla työttömyysajan, toimeentulotuen, sairausajan sekä maasta- ja maahanmuuton palvelunumeroissa. Takaisinsoitto on sinulle maksuton.

Työttömyysajan, toimeentulotuen ja sairausajan numeroissa takaisinsoittopalvelu on käytössä klo 11 alkaen. Kelan palveluneuvoja soittaa sinulle takaisin samana päivänä klo 16 jälkeen.

Maasta- ja maahanmuuton numerossa takaisinsoittopyyntöjä otetaan vastaan klo 10.00–14.30. Sinulle soitetaan takaisin samana päivänä.

Näin jätät soittopyynnön

  1. Kuulet tiedotteen, jos soittopyynnön jättäminen on mahdollista.
  2. Jos haluat jättää soittopyynnön, kuuntele tiedote loppuun ja paina sen jälkeen numeroa 1. Puhelinnumerosi tallentuu automaattisesti.
  3. Kun kuulet lauseen "Soittopyyntösi on vastaanotettu", voit lopettaa puhelun ja jäädä odottamaan soittoa Kelasta.

Kelan palveluneuvoja soittaa kerran. Jos sinua ei tavoiteta, saat Kelasta tekstiviestin, jossa pyydetään soittamaan uudelleen Kelan palvelunumeroon.

Kun Kelasta soitetaan asiakkaalle, puhelut tulevat numerosta 020 692 219 tai 020 634 1611.